工讀生常常放Carpenters的歌
這,我當然很熟,熟到A害去那種的(台語發音)
We've only just begun,有人說是結婚進行曲,有人說是剛戀愛中的心情
不管怎樣,這是首很美的歌,字裡行間都有奧義隱藏著
也許很快我就懂,也許要很久才會懂(老天!別讓我沒機會懂ㄚ...XD)
我倆什麼時候能開始呢
我們錯過了好長一段時間,逝去的無法補回
現在我們就開始好嗎
我們該有的幸福


We've only just begun Carpenters 我倆才剛開始 木匠兄妹合唱團
   
We've only just begun to live 我們才剛開始生活
White lace and promises, a kiss for luck 白色花邊、諾言和幸運之吻
And we're on our way
我們正要上路
We've just begun
我們才剛開始而已
Before the rising sun we fly 我們在太陽升起以前起飛
So many roads to choose
有太多的路可以選擇
We start our walking and learn to run 我們開始步行並學習跑步
And yes, We've just begun
是的,我倆才剛開始
   
Sharing horizons that are new to us 分享對我倆還很新奇的地平線
Watching the signs along the way 看著沿路的標誌
Talking it over just the two of us 只有兩人的盡情暢談
Working together day to day
一天又一天的一起工作
Together
一起工作
   
And when the evening comes we smile 當黃昏降臨,我們相視而笑
So much of life ahead
豐富的人生就在當前
We'll find a place where there's room to grow 我們將會找到有房間的地方安身 立命
And yes, We've just begun 是的,我倆才剛開始

arrow
arrow
    全站熱搜

    喵星人 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()